دانلود مقاله isi با ترجمه فارسی

دانلود مقاله isi با ترجمه فارسی

چگونه مقاله isi بنویسیم

چگونه مقاله isi بنویسیم

جهت نگارش یک مقاله علمی-پژوهشی و درج آن در مجلات معتبر داخلی یا ISI رعایت برخی نکات الزامی است. پژوهش علمی را با روش صحیح پژوهش می شناسند و بخاطر داشته باشید همیشه روش پژوهش از موضوع پژوهش مهمتر است. بهترین موضوع اگر با روش صحیح مورد پژوهش قرار نگیرد و با روش صحیح نگارش نشود فاقد هرگونه اعتبار و ارزش علمی است.

آیا نوشتن مقاله isi مهم است ؟

این اولین سوالی است که باید از خودتان بپرسید .

اگر شما یک دانشجوی دکترای زمین شناسی هستید و تمایل دارید که به یک شغل دانشگاهی و یا تحقیقاتی بپیوندید پس این یک امر اجتناب ناپذیر است که حتما باید در رزومه خود مقاله isi داشته باشید . این فرایند می تواند دلهره آور باشد اما یک تمرین عالی برای خودتان محسوب شده و همچنین دیدن نام خود در میان مقاله های چاپ شده بسیار لذت بخش است و این دقیقا همان جایی است که برخی از افراد شروع به نوشتن مقاله می کنند .

در این مطلب به چند مرحله ای اشاره خواهیم داشت که چگونه مقاله isi بنویسیم ، به خصوص افرادی که می خواهند اولین مقاله خود را بنویسند :

1 - انتخاب مجله معتبر :

البته در مطالب قبلی درباره این موضوع که مجلات isi باید چه ویژگی هایی داشته باشند صحبت کرده ایم و شما با مطالعه آن بیشتر با این مفهوم آشنا خواهید شد که انتخاب یک مجله معتبر چه تاپیری زیادی در مقاله شما خواهد داشت .

مجله ای که شما انتخاب کرده اید حتما باید از نظر اعتبار مورد تایید باشد و از چندین مقاله isi مورد استناد واقع شده باشد . تا جای ممکن هدف شما باید انتخاب بالاترین ایمپکت فاکتور بین مجلات isi باشد اما در نظر داشته باشید که اگر موضوع مقاله شما منطقه ای باشد انتشار آن در مجلات بین المللی سخت خواهد شد . در نهایت تنها راهی که به موفقیت مقاله خود پی خواهید برد نقل قول هایی است که به مقاله شما نوشته می شود ، پس مجله ای را انتخاب کنید که توسط افراد معتبر خوانده می شود چرا که آن افراد کسانی هستند که در مورد مقاله شما اظهار نظر خواهند کرد .

این نکته خیلی مهم است که مجله ای که شما انتخاب کرده اید علاقه مند به انتشار مقاله شما باشد .

یکی از اولین گام هایی که می توانید برای اعتبار سنجی مقاله ی خود انجام دهید این است که به استناد هایی که به مقاله ی شما شده نگاه کنید و همچنین کسانی که استناد کرده اند در کدام مجله مقاله شان به چاپ رسیده است .

از دیگر نکاتی که باید برای انتخاب مجله دقت داشته باشید :

آیا مجله تولید تصاویر رنگی به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می دهد ؟ یا باید هزینه پرداخت کنید ؟ آیا مجله دسترسی آزاد دارد یا نه ؟ آیا می توانید اطلاعات تکمیلی خود را آپلود کنید ؟ چه مدت زمانی معمولا طول می کشد تا یک مقاله توسط این مجله انتشار یابد ؟

2 - نوشتن مقاله زمان زیادی طول می کشد :

شما باید بدانید که نوشتن یک مقاله زمان زیادی طول می کشد و شما نیاز خواهید داشت که مقاله خود را از سال دوم یا سوم شروع به نوشتن کنید البته اگر می خواهید نوشتن مقاله شما با پایان دوره دکتری همزمان باشد !

واین فرایند می تواند یکسال هم برای بازنگری و انتشار مقاله زمان ببرد البته این مدت زمان تقریبی زمانی است که هنوز شروع به نوشتن مقاله نکرده اید .

نوشتن اولین مقاله به احتمال زیاد شبیه یک دوره ی آموزشی است که شما با تعداد زیادی پیش نویس نزد استاد راهنمای خود خواهید رفت . شما نباید از این که پیش نویس شما پر از جوهر قرمز شده نا امید شوید .

3 - نوشتن مقاله یک فرمول دارد :

اکثر مقالات از این رویه استفاده می کنند :

1 - مقدمه و منطق

2 - اهداف و مقاصد

3 - منطقه مورد مطالعه و مقاله قبلی

4 - متدولوژی

5 - نتایج

6 - بحث

7 - نتیجه گیری

8 - سپاس گذاری

9 - منابع

4 - شکل و شمایل مقاله :

مقاله شما باید حدالامکان یک شمای سیاه و سفید داشته باشد که باعث می شود پرینت آسانتری برای افراد بدست آید و این بدان معنی است که مقاله شما با نسخه pdf آنلاین و نسخه چاپ شده سازگار خواهد بود . با این حال مقاله شما باید روشن ، مختصر ، منحصر به فرد و به خوبی طراحی شود .

5 - سبک نوشتن :

سبک نوشتن چیزی است که در طولانی مدت به دست می آید و ما می توانیم یک بحث طولانی درباره آن داشته باشیم . استاد راهنمای شما بهترین شخصی است که می توانید از آن سبک نوشتن را یاد بگیرید . نیازی به گفتن نیست که املا و دستور زبان مقاله ی شما باید بی عیب و نقص باشد . متغیر های دیگری وجود دارد که نیاز به بحث دارد اما اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم .

1 - اطمینان حاصل کنید که شما از فرمت عنوان ها و زیر عنوان های مجله پیروی می کنید .

2 - اطمینان حاصل کنید که از منابع مناسبی استفاده می کنید .

3 - مقاله باید دقیق و صریح باشد با آمار و ارقام واقعی و به دور از ابهام .

4 - به افعالی که در مقاله استفاده می کنید دقت داشته باشید ( حال یا گذشته ) و استفاده از اول شخص در نوشتن متن مفاله امروز قابل قبول تر است . این شگرد باعث کوتاه تر و جذاب تر شدن متن می شود .

5 - سعی کنید از مخفف گویی اجتناب کنید چرا که برای خواننده ارتباط با متن شما سخت خواهد شد .

6 - ساختار بسیار مهم است . مقاله خود را چندین بار پیاپی باز خوانی کنید و از درست بودن ساختار مطمئن شوید .

7 - شما برای هم طراز های خودتان مقاله می نویسید و می توانید انتظار داشته باشید که آنها کلمات کلیدی و مفاهیم مقاله را درک می کنند . شما باید از ایده های کلیدی استفاده کنید اما لزوما نیازی به تعریف کلمات نیست مگر اینکه آن کلمات خیلی جدید و اورجینال باشند .

6 - نوشتن یک چکیده :

خلاصه مقاله احتمالا یکی از مهم ترین و سخت ترین بخش های آن است ، البته شما می توانید تا زمانی که به یک درک کلی از موضوع مقاله نرسیده اید از نوشتن آن خودداری کنید . خلاصه مقاله باید در حدود 200 الی 300 کلمه باشد که به خوبی بتواند تمامی مقاله را پوشش دهد . در این قسمت سعی میکنیم که اطلاعات بیشتری درباره نوشتن یک چکیده در اختیار شما قرار دهیم .

  • چکیده شما باید از همان طرح اولیه مقاله پیروی کند .

  • چکیده شما باید با یک جمله واضح و روشن در مورد انگیزه شما برای نوشتن این مقاله آغاز شود . این مساله می تواند از آنچه که انجام داده اید و هدف شما  از انجام آن پیروی کند .

  • شما باید به صورت خلاصه وار به یافته های خود در این مقاله اشاره و بگویید که چرا آنها مهم هستند .

  • در نهایت چکیده را با تنیجه گیری خود به پایان برسانید .

  • برای مطالعه بیشتر درباره چکیده نویسی به مطالب زیر مراجعه کنید :

  • How to Write an Abstract

  • A 6 step guide to writing an abstract

7 - روند بررسی صلاحیت مقاله :

زمانی که شما نسخه دست نویس خود را ارسال کردید یک فردی به عنوان ویرایشگر مقاله را مورد بازبینی قرار می دهد و از نظر این که تمامی استاندارد ها رعایت شده و صلاحیت انتشار در مقاله را دارد یا نه ارزیابی کرده و تصمیم میگیرد . سپس ویرایشگر مقاله را به دو نفر که در زمینه موضوع مقاله تخصص دارند ارسال می کند . و آنها مقاله را خوانده و درباره این که مقاله قابلیت انتشار را دارد یا نه تصمیم می گیرند و معمولا اصلاحات دست نوشته شما از طریق کامنت مقاله به اطلاع شما می رسد .

نظرات داور می تواند کاملا متفاوت و بی طرفانه باشد اما معمولا به صورت کامل و مفید است . این انتقاد سازنده هرچند می تواند دردناک و به شدت با ارزش باشد و در پایان ، مقاله شما را بهبود دهد .

معمولا قرار دادن شماره برای هر خط مقاله می تواند کار داوران را آسان تر کند .

8 - پاسخ دادن به نظرات داوران :

زمانی که کامنت های داوران را دریافت کردید آنها را خوانده و خطاهای   احتمالی را در مدت زمان یک یا دو روز اصلاح کنید و سپس در پاسخ به هر یک از خطا ها به صورت جداگانه پاسخ دهید .

نامه شما به سردبیر مجله باید رسمی و لحنی مودبانه داشته باشد . به صورتی که شرح مختصری از وضعیت اصلاح شده مقاله طبق نظرات داوران که منجر به بهبود مقاله شده را به اطلاع سردبیر رسانده و در ادامه با آوردن جمله ای که حالا شما امیدوار هستید که مقاله تان شایسته چاپ در مجله باشد نامه را به اتمام می رسانید .

پس از اصلاحات از نظرات داوران یک نسخه کپی گرفته و رنگ متن آن را با آبی نشان دهید و همچنین پاسخ های خود را در زیر آن با رنگ مشکی نمایش دهید . البته منظور این است که داوران به راحتی بتوانند ببینند هر آنچه که از شما خواسته اند انجام شده است . و دادن شماره خطی از مقاله که مورد اصلاح واقع شده به داوران می تواند کار را آسان تر کند .

گاهی اوقات هم شاید داوران مقاله شما را نفهمند یا قسمتی را علامت گذاری کنند که احساس می کنند معتبر نیست . اگر چنین شرایطی پیش آمده شما می توانید نظر آنها را رد کرده و برای آن مورد دلیل و استدلال بیاورید . در این حالت شما می توانید قسمتی از متن که مبهم است را اصلاح کنید تا از سوء تفاهم دوباره جلوگیری کرده باشید .

9 - پذیرش مقاله :

امیدوارم زمانی که پاسخ ها را بررسی می کنید مقاله شما پذیرفته شده باشد . از اینجا به بعد با چاپ مقاله یک گام کوتاه بیشتر نمانده . زمانی که مدرک شما ارسال شد آن را به دقت بخوانید تا هیچ مشکلی از بابت مشخصات خود و مقاله تان ( ساختار مقاله ، نام نویسنده ، جداول و منابع) به وجود نیاید .

امیدوارم که با مطالعه مطلب اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید . خوشحال خواهم شد با نظرات خود در بهتر کردن مطالب ما را مطلع سازید .

نام:  
ایمیل:  
متن دیدگاه: