دانلود مقاله isi با ترجمه فارسی

دانلود مقاله isi با ترجمه فارسی

کد مقاله : 34015 مدیریت دانش

روش خواندن متون انگلیسی : بررسی مهارت خواندن بر اساس موضوع و هدف اصلی

Reading Strategy: Tackling Reading through Topic and Main Ideas

منبع : English Language Teaching; Vol. 6, No. 11; 2013 ،ISSN 1916-4742 E-ISSN 1916-4750 ,Published by Canadian Center of Science تاریخ انتشار : 2013 قیمت مقاله :15 هزار تومان

درک مطلب یکی از چهار مهارت اساسی یاد گیری زبان انگلیسی است. در کلاس ریدینگ ( خواندن ) دانش آموزان تمایل دارند تمام اطلاعات موجود دریک متن را بخوانند، اما در واقع چقدر مطلب را می توانند در ذهن خود نگه دارند. این مقاله بررسی می کند که آیا زبان آموزان تشخیص موضوع و هدف اصلی را بعنوان یک روش خواندن، استفاده می کنند تا در درک مطلب به آنها کمک کند. هدف این مقاله این است که زبان آموزان را قادر می سازد تا مفهوم اصلی و هدف اصلی متن های ریدینگ را پیدا کنند. با استفاده از این تکنیک زبان آموزان قادر خواهند بود تا یک تصویر روشنی از آنچه می خوانند بدست آورند. ۴۸ زبان آموز انگلیسی از دانشگاه خصوصی در مالزی در این تحقیق شرکت کردند. دو ابزار استفاده شده برای گردآوری اطلاعات این تحقیق ، فاصله نمره و پرسشنامه خوداندیشی می باشند. نتایج این تحقیق، پیشرفت در نمرات شرکت کنندگان در ارزشیابی های قبل و بعد از ریدینگ را ثابت کرد. علاوه بر این ، میزان عدم موفقیت در ارزشیابی ریدینگ بعد از معرفی این روش کاهش یافت. نتایج این تحقیق به مدرسان کمک خواهد کرد تا به زبان آموزان انگلیسی در درک مطلب مربوط به متن کمک کند.

Reading comprehension is one of the four skills essential in learning English. In a reading class, students tend to read all the information provided in reading materials, but how much do they actually retain? This study explores whether learners use identification of the topic and main ideas as a reading strategy to assist in reading comprehension. The objective of this study is to enable learners to determine key concepts and main ideas in reading texts. By using this technique, learners will be able to get a clearer picture of what they are reading. A sample of 48 English as foreign language (EFL) learners from a private university in Malaysia participated in this study. The two instruments utilized in this study were grade interval and a self-reflection questionnaire. The findings confirmed an improvement in participant’s grades over pre- and post-reading assessments. Furthermore, the failure rate of the reading assessment decreased after the strategy was introduced. The results from this study will help instructors assist EFL learners in comprehending textual materials.

روش خواندن متون انگلیسی : بررسی مهارت خواندن بر اساس موضوع و هدف اصلی
پرداخت آنلاین و دانلود مقاله + ترجمه فارسی

عنوان فایل : روش خواندن متون انگلیسی

قیمت مقاله : 15 هزار تومان

فرمت فایل : word

حجم فایل : 143 کیلو بایت

تعداد صفحه : 10

پرداخت آنلاین و دانلود مقاله انگلیسی

عنوان فایل : Reading Strategy: Tackling Reading through

قیمت مقاله : 1 هزار تومان

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 111 کیلو بایت

تعداد صفحه : 5

نام:  
ایمیل:  
متن دیدگاه: