دانلود مقاله isi با ترجمه فارسی

دانلود مقاله isi با ترجمه فارسی

کد مقاله : 33003 مدیریت بازاریابی

هوش بازار و موفقیت توسعه محصولات جدید: مطالعه‌ای بر شرکت‌های فناوری محور فنلاند

Market intelligence and NPD success: a study of technology intensive companies in Finland

منبع : ISSN: 0263-4503،Incorporates: Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science،Subject Area: Marketing،Content: Latest Issue | icon: RSS Latest Issue RSS | Previous Issues تاریخ انتشار : 2011 قیمت مقاله :15 هزار تومان

هدف – هدف این مقاله نشان دادن این است که چگونه مدیران شرکت‌های تکنولوژی محور متغییرهای هوش را در موفقیت و عدم موفقیت پروژه‌های توسعه محصولات جدید درک کرده و بکار می‌گیرند، و نقشی را که متغییرهای هوش در تمایز بین موفقیت و عدم‌موفقیت پروژه‌های توسعه محصولات جدید بازی می‌نمایند تشریح می‌نماید. همچنین در خصوص محدودیت‌ها و تحقیقات آینده بحث شده است.‍

طراحی/روش‌شناسی/نگرش – ‌بیشتر مسئولین رده بالا در شرکت‌های تکنولوژی محور فنلاندی فرم خود مدیریتی اینترنتی را درباره نقش هوش در موفقیت و یا عدم موفقیت پرژه‌های توسعه محصولات جدید تکمیل نمودند. بسته نرم‌افزاری JMP 1و۲و۳ ( ورژن ۸ برای مک ) بوسیله SAS برای تحلیل‌های ایستا مورد استفاده قرار گرفت.

یافته‌ها – یافته‌ها نشان داد مدیران در شرکت‌های تکنولوژی محور در طول فرآیند توسعه محصولات جدید بر دو نوع هوش اعتقاد دارند، تولید فنی و اطلاعات بازار. اغلب متغییرهای هوش همبستگی مثبتی با موفقیت توسعه محصولات جدید دارند. بعلاوه به نظر می‌رسد که مدیران اهمیت کمتری را برای متغییرهای هوش در نتایج موفقیت توسعه محصولات جدید در زمانیکه مقایسه‌ها براساس مشاهدات قبلی بنا می‌شوند قائل هستند.

مفهوم عملی – مدیران در شرکت‌های تکنولوژی محور فنلاندی باید هم اطلاعات فنی تولید و هم اطلاعات بازار را در فرآیند توسعه محصولات جدید کاملاً تحلیل نمایند اگرچه اطلاعات فنی تولید عامل مهم‌تری در تحلیل اطلاعات درخواستی در موفقیت نتایج توسعه محصولات جدید مرتبط با هوش بازار می‌باشند.

اصالت/ارزش –  اگرچه متغییرهای هوش بازار می‌بایست در بطن صنایعی که توسعه محصولات جدید موفق و ناموفق داشته‌اند مطالعه شوند، آن‌ها باید بیشتر بر روی فرآیند توسعه محصولات جدید در صنایع گسترده و شرکت‌های تولیدی متمرکز شوند. مقاله نقش هوش بازار در فرآیند توسعه محصولات جدید شرکت‌های تکنولوژی محور فنلاند را به عنوان موضوع مطالعه انتخاب و تشریح نموده است

Purpose – The purpose of this paper is to investigate how managers in technology-intensive companies conceptualize and perceive “intelligence” variables in successful and unsuccessful new product development (NPD) projects, and explore the role that intelligence variables play in differentiating between successful and unsuccessful NPD outcomes. Limitations and future research directions are also discussed.

Design/methodology/approach – The most senior person responsible for NPD within a sample of Finnish technology-intensive companies completed a self-administered internet survey on the role of intelligence in successful and unsuccessful NPD projects. The JMP 1-2-3-software package (version 8 for Mac) by SAS was used for statistical analysis.

Findings – The findings indicate that managers in technology-intensive companies rely on two broad types of intelligence, technical production and market information, during the NPD process. Most intelligence variables are positively related to NPD success. In addition, it appears that managers attach lower importance to intelligence variables in successful NPD outcomes when comparisons are made with previous research.

Practical implications – Managers in Finnish technology-intensive companies should carefully analyze both technical-production information and market information in the NPD process although technical-production information is the more important factor in the analysis of information requirements in successful NPD outcomes relative to market information.

Originality/value – Although market intelligence variables have been studied in the context of differentiating successful and unsuccessful industrial NPD, they have largely focused on the NPD process in broad-based industrial and manufacturing companies. The paper examines the role of market intelligence in the NPD process of technology-intensive companies using Finland as the study setting .

هوش بازار و موفقیت توسعه محصولات جدید: مطالعه‌ای بر شرکت‌های فناوری محور فنلاند
پرداخت آنلاین و دانلود مقاله + ترجمه فارسی

عنوان فایل : هوش بازار و موفقیت توسعه محصولات جدید

قیمت مقاله : 15 هزار تومان

فرمت فایل : word

حجم فایل : 152 کیلو بایت

تعداد صفحه : 34

پرداخت آنلاین و دانلود مقاله انگلیسی

عنوان فایل : Market intelligence and NPD success

قیمت مقاله : 1 هزار تومان

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 103 کیلو بایت

تعداد صفحه : 21

نام:  
ایمیل:  
متن دیدگاه: